Zobaczyć Mur Chiński lub Dubaj – miasto marzeń i luksusu, poznać układ słoneczny od wewnątrz, zobaczyć jak bije ludzie serce, odbyć podróż na Marsa, czy też przenieść się w tropikalny świat dzikich zwierząt pływając z rekinami. Czy to science-fiction? Nie. Takie zajęcia już niebawem zagoszczą w naszej szkole na stałe, ponieważ w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości” nasza placówka zakupiła 36 szt. okularów VR (Virtual Reality) dla uczniów klas I-VIII. System ich zaprojektowano tak, aby w pełni zaangażować uczniów w kreatywne i ekscytujące nauczanie. Wizualizacje miejsc w trybie 360°, trójwymiarowe obiekty i złożone struktury na wyciągnięcie ręki, to wszystko ma na celu przenieść lekcje naszych wychowanków w zupełnie inny wymiar. Wirtualna rzeczywistość, która staje się coraz bardziej popularna w edukacji, ma przede wszystkim za zadanie poprawić jej jakość, a także dostarczyć uczniom niezapomnianych doświadczeń.
Nasze okulary wykorzystane zostały po raz pierwszy podczas szkolnej imprezy Noc Bibliotek pod czujnym okiem pana wicedyrektora Macieja Buczka. Uczniowie mieli możliwość m.in. zajrzeć w głąb oceanu i przyjrzeć się z bliska pływającym w nim rekinom. Wszystkie treści wyświetlane w okularach przekazywane były z komputera nauczyciela, dzięki czemu to nauczyciel sprawował pełną kontrolę nad realizowanym zadaniem, a uczniowie z pełnym zaangażowaniem skoncentrowani byli na określonym zagadnieniu.
Zajęcia zachwyciły uczniów i z niecierpliwością czekają już na kolejne. Okulary vr to niesamowite narzędzie interaktywne, które będziemy wykorzystywać na zajęciach. Dzięki temu nauka w naszej szkole będzie nie tylko przyjemniejsza, ale także efektywniejsza.