Dyrektor szkoły - Marian Kurzyna - turystyka

Z-ca dyrektora szkoły - Andrzej Czacharowski - turystyka

Z-ca dyrektora szkoły - Maciej Buczek - wychowanie fizyczne 

 

Joanna Adamowicz – edukacja wczesnoszkolna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, wychowawca klasy I a

Jolanta Bazan Bury - wychowanie fizyczne, biologia

Anna Bielak - biblioteka

Barbara Bogdanowicz – edukacja przedszkolna

Edyta Borowiec - edukacja wczesnoszkolna, wychowawca klasy III a

ks. Dawid Brewczyk - religia prawosławna

Barbara Bucior - język polski dla ucznia z zagranicy, zajęcia rewalidacyjne, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, nauczyciel wspomagający, język polski dla uczniów z Ukrainy

Mirosława Cegłowska - matematyka, wychowawca klasy VIII c

Alicja Chudy - przyroda, biologia, wychowawca klasy IV c 

Sławomir Chudy – język angielski 

Beata Czajka - edukacja wczesnoszkolna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, wychowawca klasy I b

Anna Ćwikła – Garbaty - pedagog specjalny, zajęcia rewalidacyjne, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, nauczyciel wspomagający, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne   

Ewelina Dobrowolska - edukacja wczesnoszkolna, terapia SI, wychowawca klasy III d

Agata Droździel - edukacja wczesnoszkolna, zajęcia rewalidacyjne, nauczyciel wspomagający, wychowawca klasy I e

Dorota Garbacz – język polski, wychowawca klasy VII d

Joanna Gircza – język angielski

Urszula Górniak - matematyka, wychowawca klasy IV a

ks. Wiesław Górniak - religia

Monika Hajduk - geografia, chemia, biologia, przyroda, wychowawca klasy IV d

Patrycja Halista - wychowanie fizyczne

Ewa Iwańczyk - informatyka, edukacja wczesnoszkolna

Angelika Jagniontkowska - psycholog

Ewa Jagucak - informatyka, matematyka, wychowawca klasy VIII d

Beata Jaszek - edukacja wczesnoszkolna, zajęcia rewalidacyjne, wychowawca klasy III e

Izabella Jędorowska – język angielski, chemia, wychowawca klasy VI a

Agnieszka Jurałowicz – wychowanie fizyczne

Piotr Kiełbasa – biblioteka

Agnieszka Koszarna - edukacja przedszkolna

Joanna Koszel - edukacja wczesnoszkolna, wychowawca klasy I d

Aneta Kotarska - język niemiecki, wychowawca świetlicy, wychowawca klasy VIII f

Natalia Kowalska - edukacja przedszkolna, wychowawca świetlicy, język polski dla ucznia z zagranicy

Irena Kraczek - edukacja wczesnoszkolna, wychowawca klasy II c

Małgorzata Kubatek - język niemiecki, wychowawca świetlicy, wychowawca klasy VIII a  

Anna Kudzia – edukacja przedszkolna

Danuta Kutryn – geografia, wychowawca klasy V b

Beata Kusyk - edukacja przedszkolna

Dorota Kwik - edukacja wczesnoszkolna, wychowawca klasy III c

Dorota Lipińska - religia

Paweł Łukaszczyk – wychowanie fizyczne

Bożena Łuszczek - pedagog specjalny, nauczyciel wspomagający

Ewa Madejek – język polski, wychowawca klasy VII a

Irena Maksymiec- język polski, wychowawca klasy V c

Mirosław Małek - fizyka, informatyka

Anna Małysz – wychowanie fizyczne

Anna Marchwiana - psycholog

Anna Markowicz, s. Michaela- religia  

Ewa Markowicz – wychowanie fizyczne

Renata Martyka - muzyka, plastyka

Łukasz Mazurek – wychowanie fizyczne

Mariola Napora - muzyka

Elżbieta Nawłatyna - wychowanie przedszkolne, zajęcia rewalidacyjne, nauczyciel wspomagający, wychowawca świetlicy

Iwona Obszańska - edukacja przedszkolna, wychowawca świetlicy

Piotr Ohirko - wychowanie fizyczne

Elżbieta Okoń – język angielski

Halina Ordecka - religia

Agnieszka Osuch - plastyka, technika, wychowanie do życia w rodzinie, wychowawca świetlicy 

Iwona Ostolska - historia, wychowawca klasy VII c 

Barbara Pawłowska – Żerebiec - wychowawca świetlicy

Agnieszka Pokarowska – język polski, wychowawca klasy VII b

Małgorzata Polska - pedagog

Marta Rębacz - edukacja wczesnoszkolna, zajęcia rewalidacyjne, język polski dla ucznia z zagranicy, wychowawca klasy II d

Eliza Rymarz - edukacja przedszkolna, zajęcia rewalidacyjne, terapia SI, nauczyciel wspomagający

Joanna Rzantkowska – Skwarek – język angielski, wychowawca klasy VI c

Alicja Schodzińska - matematyka, wychowawca klasy VI b

Iwona Siwiela - język angielski, zajęcia socjoterapeutyczne, wychowawca klasy V d

Elżbieta Skubis - edukacja wczesnoszkolna, język polski dla ucznia z zagranicy, wychowawca klasy I c

Anna Skubis – język polski, wychowawca klasy VIII b

Anna Skurzak - język angielski, wychowawca klasy VIII e 

Małgorzata Sławek - język polski, wychowanie do życia w rodzinie, wychowawca klasy IV b

Anna Sławińska - edukacja wczesnoszkolna, zajęcia kreatywne, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia rewalidacyjne

Anna Sobczyk - wychowawca świetlicy, zajęcia logopedyczne, zajęcia rewalidacyjne

Zdzisław Solak - wychowanie fizyczne, edukacja dla bezpieczeństwa

Joanna Solska - edukacja wczesnoszkolna, język polski dla ucznia z zagranicy, wychowawca klasy III b

Marta Sprężyna – język angielski

Jolanta Sprysak - edukacja wczesnoszkolna, wychowawca klasy II a

Barbara Strzałka - matematyka, informatyka, wychowawca klasy V a

Anna Tutka - historia, wiedza o społeczeństwie, wychowawca świetlicy 

Anna Tworek - edukacja wczesnoszkolna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, wychowawca klasy II b

Mariola Ulidowska - historia

Beata Wesołowska - informatyka, wychowawca klasy VI d 

Dorota Wlaź - edukacja przedszkolna, doradztwo zawodowe

Anna Wołoszyn - historia

Maria Wołoszyn – matematyka, technika

Andrzej Woźny – wychowanie fizyczne

Aneta Wróblewska – język polski

Artur Zawiślak – wychowanie fizyczne

 

Pomoc nauczyciela:

Jadwiga Obszańska

Monika Marzec 

Izabela Dziewulska 

Sylwia Bartnik 

Hanna Grzybek

Svitlana Polukeieva - pomoc nauczyciela dla uczniów z Ukrainy

Agnieszka Mura

Paulina Stefańczyk

Mariusz Sokołowski

 

Misja szkoły
Szkoła Podstawowa Nr l im. Sługi Bożego Księdza Prymasa Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Biłgoraju jest placówką oświatową świadczącą usługi uczniom, rodzicom i środowisku. Szkoła realizuje funkcję dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, dążąc do wprowadzania uczniów w różnorodne dziedziny życia i nauki, atrakcyjnego spędzania czasu i odpoczynku.
Celem szkoły jest przygotowanie ucznia do samodzielnego myślenia i działania we współczesnym skomplikowanym świecie. Szkoła dba o wysoką warsztatową jakość i profesjonalizm pracy pedagogicznej, tworząc mechanizm stałej kontroli i jakości prowadzonych zajęć oraz oceny pracy nauczycieli z tego punktu widzenia. Szkoła kieruje się szacunkiem do ucznia i odpowiedzialnością za realizowane programy.
 Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Sługi Bożego Księdza Prymasa Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Biłgoraju jest szkołą, która kieruje się we wszystkich działaniach wyznaczonymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka. Szkoła wychowuje w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej. Szkoła pragnie wyposażyć uczniów w wiedzę i umiejętności niezbędne do funkcjonowania w dynamicznie rozwijającym się świecie, aby w przyszłości stali się świadomymi, kreatywnymi i wrażliwymi członkami społeczności. Szkoła dąży do uzmysłowienia uczniom, że kształcenie jest procesem ustawicznym. Wiodącą rolę w działaniach szkoły odgrywają zajęcia krajoznawczo – turystyczne, zajęcia sportowo rekreacyjne, wspomagające wychowanie w duchu fair play, kształtowanie szacunku do naturalnego środowiska człowieka, rozwijanie talentów uczniowskich, pogłębianie miłości do ojczystego kraju i do małej biłgorajskiej ojczyzny. Wspomagając wychowawczą rolę rodziny szkoła wprowadza uczniów do życia w społeczeństwie i kulturze polskiej w oparciu o chrześcijański system wartości, nauczanie Patrona szkoły Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Mottem szkoły są słowa Patrona szkoły „Dla nas po Bogu największa miłość to Polska”. Przesłaniem szkoły jest uczynić młodego człowieka mądrym i dobrym, który będzie się kierować w dorosłym życiu właściwym systemem wartości.
Wartości nadają sens, identyfikację, motywację i legitymizację zarówno jednostkom ludzkim, jak i społeczeństwom. Wyszczególnia się dwa systemy wartości: wartości osobowe i wartości społeczne.
Wśród wartości osobowych nie wszystkie mają jednakowe znaczenie dla osoby. Jedne decydują o orientacji życiowej i wyznaczają w jakim duchu i w jakim kierunku rozwiązywane będą poszczególne problemy życiowe.  Są towartości ostateczne. Stanowią one klucz do zrozumienia hierarchii wartości i zachowań. Wartości ostateczne stoją na czele hierarchii wartości. Dla jednych będzie to religia, dla innych religia związana z rodziną, dla innych praca czy pomyślność. Przez ostateczne wartości należy rozumieć takie wartości religijne lub świeckie, zorientowane na osobę lub społeczeństwo, które jednostka preferuje ponad wszystko, gdyż one nadają sens wszystkim dążeniom, dostarczają interpretacji i są podstawą odpowiedzi na egzystencjalne pytania człowieka. Wartości zorientowane bardziej na platformę funkcjonowania jednostki w życiu określane będą jako wartości życia codziennego.
Drugi porządek stanowią wartości społeczne. Jeśli wartości społeczne uzyskają szerszą, nawet powszechną zgodę społeczną wówczas traktuje się je jako wartości podstawowe. są one fundamentem porozumienia i działania społecznego.
WARTOŚCI OSTATECZNE:
- religia
- wiara,
- zbawienie,
- nadawanie sensu życiu,
- życie rodzinne,
- szczęście osobiste,
- szczęśliwa miłość,
- miłość bliźniego,
- likwidacja głodu i nędzy na świecie,
- braterstwo między narodami,
- praca dla społeczeństwa,
- dobrobyt,
 WARTOŚCI ŻYCIA CODZIENNEGO:
- zdrowie,
- rodzina,
- szczęście rodzinne,
- sumienność,
- uczciwość,
- honor,
- dom,
- wspólnota,
- stół,
- chleb,
- odpowiedzialność,
- posłuszeństwo,
- opanowanie,
- cierpliwość,
- odwaga,
- dobroć,
- czystość,
- wierność,
- samodzielność,
- umiejętność bycia sobą,
- komfortowe życie,
- lojalność,
- wytrwałość,
- prawdomówność,
- praca,
- pracowitość,
- oszczędność,
- gościnność,
- poszanowanie cudzej własności,
- uznanie u ludzi,
- nauka,
- wykształcenie,
- praca nad sobą,
- silny charakter,
- bezinteresowność,
- otwartość,
- łagodność,
- ufność,
- uprzejmość,
- udzielanie pomocy innym ludziom,
- punktualność,
- systematyczność,
- dyskrecja,
- umiejętność przebaczania,
- stałość przekonań,
- szacunek,
- poszanowanie życia,
- pokora,
- dobroć,
- wyrzeczenie,
- jałmużna,
- dobre obyczaje,
- sława,
 WARTOŚCI PODSTAWOWE:
- ojczyzna,
- naród,
- Kościół,
- patriotyzm,
- niepodległość,
- suwerenność,
- praworządność,
- tradycja narodowa,
- prawda,
- prawa człowieka,
- godność człowieka,
- wolność,
- pokój,
- tolerancja,
- sprawiedliwość,
- równość społeczna,
- zabezpieczenie społeczne,
- demokracja,
- solidarność.
 
Wizja szkoły
Szkoła jest wspólnotą opartą na zasadach przyjaźni, szacunku, poszanowania wyznawanych przekonań i wzajemnej pomocy, w której panuje życzliwa, bezpieczna atmosfera. Nauczyciele i rodzice wspierają każde dziecko w poszukiwaniu własnej drogi edukacyjnej. Rodzice aktywnie uczestniczą w życiu szkoły, będąc partnerami w podejmowanych wielu działaniach.
Priorytetowe kierunki pracy szkoły to:
1) Stwarzanie uczniom optymalnych warunków do harmonijnego rozwoju,  zdobywania wiedzy i umiejętności.
2) Inspirowanie kadry pedagogicznej do ustawicznego doskonalenia i podnoszenia kwalifikacji.
3) Stwarzanie bezpiecznego środowiska dla pobytu uczniów w szkole.
4) Kultywowanie polskiej tradycji, patriotyzmu, dziedzictwa kulturowego Ziemi Biłgorajskiej.
5) Otoczenie wszechstronną opieką uczniów o specjalnych potrzebach ze szczególnym uwzględnieniem działań profilaktycznych.
6) Kierowanie się w procesie dydaktyczno-wychowawczym wzorcem osobowym Patrona szkoły Księdza Prymasa Stefana Kardynała Wyszyńskiego
7) Oferowanie szerokiego zakresu zajęć pozalekcyjnych i rekreacyjnych, a zwłaszcza krajoznawczo – turystycznych.
8) Promowanie działalności szkoły i jej osiągnięć.
9) Rozwój bazy szkolnej i wzbogacenie wyposażenia szkoły, w tym podjęcie działań prowadzących do budowy sali gimnastycznej i wykorzystania nowych technologii informacyjno – komunikacyjnych w procesie lekcyjnym.
10) Ustawiczne podnoszenie poziomu nauczania i jakości pracy nauczycieli.
11) Kształtowanie zachowań sprzyjających zdrowiu, prawidłowemu rozwojowi fizycznemu ucznia i propagowanie higienicznego trybu życia.
12) Rozbudzanie miłości i szacunku do Ojczyzny, jej środowiska przyrodniczego, zabytków i osiągnięć ludzkich, będących dorobkiem pokoleń.
Jako szkoła pragniemy:
13) Pomagać wszystkim uczniom w pełnym rozwoju ich talentów.
14) Prowadzić szeroki zakres działań lekcyjnych i pozalekcyjnych, dzięki którym nasi uczniowie nabędą kompetencje pozwalające sprostać wyzwaniom dorosłego życia.
15) Wspierać ducha partnerstwa, serdecznego dialogu między uczniami i nauczycielami, między rodzicami i szkołą, między społecznością lokalną i szkołą.
16) Zapewniać dobrze zorganizowane zajęcia w dobrze wyposażonym budynku szkoły.
17) Utwierdzać wszystkich, że kształcenie jest procesem ustawicznym, trwającym przez całe życie.
Model absolwenta
Absolwent Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Sługi Bożego Księdza Prymasa Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Biłgoraju to obywatel Polski i Europy, który będzie umiał korzystać z różnych źródeł informacji i technologii komunikacyjnych, umiał zdobywać i wykorzystywać wiedzę, sprawnie posługiwał się językiem polskim, będzie przygotowany do nauki w gimnazjum.
Absolwent Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Sługi Bożego Księdza Prymasa Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Biłgoraju jest:
1) mający poczucie przynależności do lokalnej wspólnoty, Polski, Europy, Świata;
2) dążący do poszukiwania prawdy;
3) miłujący swoją Ojczyznę-Polskę;
4) zakorzeniony w swojej „małej Ojczyźnie Ziemi Biłgorajskiej";
5) szanujący godność własną i innych ludzi;
6) czerpiący radość z nauki i odkrywania nowego;
7) odpowiedzialny za swoją przyszłość;
8) zaangażowany w życie społeczne;
9) przywiązany do tradycji i współczesności swojego regionu;
10) umiejący współdziałać w grupie;
11) rozwijający swoje talenty dla dobra innych;
12) wrażliwy na piękno;
13) troszczący się o środowisko przyrodnicze;
14) wrażliwy odbiorca sztuki;
15) krytycznym odbiorcą informacji podanych w środkach masowego przekazu;
16) wrażliwy na drugiego człowieka;
17) przestrzegający zasad moralnych, żyjący zgodnie ze swoim sumieniem;
18) potrafiący krytycznie, logicznie i twórczo myśleć;
19) umiejący wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce;
20) śmiało wyrażający swoje poglądy i liczący się z poglądami innych ludzi;
21) znający własne i szanujący cudze prawa;
22) dbający o zdrowie własne i innych;
23) przestrzegający higieny;
24) umiejący racjonalnie wykorzystać swój czas wolny;
25) dbający o sprawność fizyczną;
26) radosny, asertywny, kulturalny, punktualny, obowiązkowy, sumienny, uczciwy,  prawdomówny, skromny;
27) przywiązany do swojej szkoły.