Jak wykazały badania naukowe, głośne czytanie buduje mocną więź między czytającym i słuchaczem, zapewnia emocjonalny rozwój dziecka, rozwija język, pamięć i wyobraźnię, uczy myślenia, poprawia koncentrację, wzmacnia poczucie własnej wartości dziecka, poszerza wiedzę ogólną, ułatwia naukę.
O tym, że to nie są puste słowa można się było przekonać 29.10.2022r w Dniu Głośnego Czytania, kiedy to grupa starszych uczniów z klas 6 i 8 z Koła Bibliotecznego wybrała się do swoich młodszych kolegów i koleżanek w grupach przedszkolnych i zerówki. Nie była to przypadkowa grupa, ale wybrana podczas przesłuchań w bibliotece, które odbywały się w dniach 15-23.09.22r. Aby być dobrym lektorem nie wystarczy płynnie czytać. Trzeba jeszcze umieć stworzyć więź ze słuchaczem, szczególną atmosferę. Myślę, że nasi lektorzy z Koła Bibliotecznego dobrze sobie z tym poradzili.
Że były to „niezapomniane spotkania z książką” zarówno dla tych młodszych i starszych można się przekonać oglądając zdjęcia, na których widać wyraźnie zasłuchanie i radość młodszych dzieci oraz odpowiedzialność i zaangażowanie w ciekawe przekazanie treści książeczek starszych uczniów.
Takie spotkania to najprostszy sposób wpływania na osobowość dziecka, podkreślenie roli i znaczenia książki w prawidłowym rozwoju intelektualnym, kształtowanie nawyku i potrzeby czytania w późniejszym wieku, a co najważniejsze kształtowanie pozytywnych, cudownych wspomnień kontaktów z książkami.
I młodsi i starsi już się nie mogą doczekać kolejnych spotkań z książką.